Compo

29, Marzec 2008

Dwa dni temu skończyło się wielkanocne compo – konkurs w pisaniu gier na czas, jesli ktos jest spoza warsztatu i nie wie 🙂 Tematem była ‚gra absurdalna’. Ta edycja była dla mnie szczególna, zadebiutowałem jako uczestnik 🙂

Moją prace nazwałem gabsurdame (absurd + game :)): Przygoda pana Miećka. W grze wcielamy się w tytułowego Mieczysława – czarodzieja wyrzuconego z pracy za % :). Miecio jednak się niepoddał i znalazł nową robotę, jako murarz na budowie. Strasznie rozpił swoich kolegów budowlańców (alkomagiczne napoje mają naprawdę dużą moc…) dlatego pewnego dnia jedna z postawionych przez nich ścian zaczęła się walić. Nasz bohater akurat wracał do domu, gdy zaczęły na niego spadać cegły. Żeby przeżyć, musi ich unikać. Tu gra przestaje być śmieszną zręcznościówką a zaczyna być czystym absurdem. Otóż mamy dwa poziomy trudnośći – na pierwszym, naszym celem jest PRZEGRAĆ a na drugim, ani wygrać, ani przegrać sie po prostu NIE DA 🙂

Teraz czas na trochę samokrytyki. Gra nie zachwyca niczym – ani grafiką (chociaż jest znośna), ani dźwiękiem (który ważne, że wogóle jest) ani gameplayer (który imo jest całkiem zabawny). Niektórzy skarżyli się na „chód” Miećka. Nie zapominajmy, że jest urżnięty w trzy dupy. Zmienia kierunek chodu, przyspiesza/zwalnia, czasem wchodzi w niewidzialne teleporty. IMO taki pokręcony gameplay jest plusem ale gusta to gusta.

Wyniki compo przedstawiają się następująco:

1. Ciunkos
2. sobol
3. heavymental
4-8. reszta uczestników
9. gamer.cpp (ja ;)) ex aequo (tak to się pisało?) z 4 innymi uczestnikami.

Niestety na 16 uczestników nikt na mnie nie zagłosował, więc nie zdobyłem ani jednego punktu. Szczerze mówiąc zdziwiłem się trochę bo wg mnie wysłałem pracę lepszą niż kilka osób będących w klasyfikacji przede mną.

Wygrał, całkiem zasłużenie, Ciunkos. Ja dałem 3 pkt jego pracy, była najbardziej rozbudowana, ciekawa, wciągająca i co najważniejsze – absurdalna. Drugie miejsce przypadło sobolowi (ode mnie 2 pkt), za to, że jego gra była najbardziej profesjonalna ze wszystkich. Trzeci na podium stanął heavymental – według mnie niezasłużenie, jego praca nie podobała mi się. Raz że była krótka, dwa że grywalność zerowa. Podobała mi się jedynie grafika.

Wracając do mojej pracy, uważam że została trochę niedoceniona. Sam postawiłbym ją na trzecim miejscu ale widocznie tylko mi się podoba 🙂

Może na następnym compo będzie lepiej… Gratuluje zwycięzcom i przegranym, najważniejszy jest przecież udział.

Garść linków
Compo na oficjalnej stronie konkursu
Temat compo na forum gamedev.pl
Moja ocena prac (na forum)
Download wszystkich prac
To co wyżej tylko na rapidshare.de (szybszy download)

Reklamy

Jedna odpowiedź to “Compo”

  1. Tarains Says:

    To normalne, już pięć razy myślałem, że jestem zwycięzcą compo i oczywiście zawsze okazywało się inaczej. 😉 Ale to na szczęście mało ważne, Twoja gra była całkiem śmiechowa


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: