Torishimi – postępy

11, Październik 2007

Wypadało by coś napisać o postępach przy Torishimi, a więc po kolei.W ostatnich dniach zajmowałem się głównie:

1. Mapą – wyświetlanie, wczytywanie z pliku, teksturowanie. Na obecną chwilę schemat działania wygląda tak:

– otwieramy plik mapa.txt
– interpretujemy go
– teksturujemy odpowiednimi teksturami kafelki
– wyswietlamy mape

Mapa w pliku txt wygląda przykładowo tak (mapa 5×5 kafelków):

00000
01010
00200
00200
33333

Gdzie cyfry oznaczają rodzaj pola – czy to ma być trawa, lód czy może drzewo. Wiem, sposób godny mistrza 😀
Optymalizacji nie stwierdzono.

2. Bohater – a właściwie tylko klasa wyświetlająca obrazek w formacie *.tga z kanałem alfa. Możemy równierz poruszać „bohaterem” po kafelkach mapy. Bez animacji.

Do zrobienia w obecnym milestone:

– dopracowanie mapy i bohatera
– optymalizacja

W następnym kamieniu milowym pewnie zajmę się animacją – brrr, nigdy tego nie robiłem.

Reklamy

Jedna odpowiedź to “Torishimi – postępy”

  1. freakpp Says:

    go foward! 🙂


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: